Kompleksowa obecność w Internecie to pierwszy krok
Każde przedsiębiorstwo handlowe by istnieć na rynku realnym musi również posiadać swoją filię w świecie wirtualnym. W chwili obecnej już bardzo mocno zakorzeniona jest koncepcja WEB 2.0 czyli nacisk kreatorów sieci na przekazywanie mocy twórczych od zawodowych projektantów, którzy zarabiają tworząc strony internetowe, w ręce amatorów, dla których Internet to jedna wielka sieć społeczna.
Równocześnie z tym zjawiskiem pogłębia się przechodzenie przedsiębiorstw w świat wirtualny. Serwis informacyjny przekształca się w portal internetowy. Niej Est to bynajmniej tautologia. Serwisy informacyjne dostarczają informacji o produkcie równocześnie nakierowując klienta do konkretnego sprzedawcy a portale internetowe są odpowiednikiem skrzyżowań alejek w galeriach handlowych. Łączą one samą informację z kontaktem – społecznością. Przedsiębiorca w swojej stronie internetowej skupia sprzedaż na Allegro linkując do aukcji oraz tworzy sieć klientów faktycznych i potencjalnych zapuszczając korzenie w serwisach zewnętrznych takich jak Facebook i Flickr co pozwala klientom poszerzyć informację o firmie i produkcie o opinie innych osób oraz buduje spersonifikowany obraz przedsiębiorstwa.
Fot: sxc.hu